26 Aralık 2010 Pazar

Yılbaşı için fikirler, öneriler...

Oldum olası "yılbaşı" temasına hayranımdır. Biz çocukken, Aralık ayının başında çam ağacı ortaya çıkar ve en sevdiğimiz süslerle güzelleştirilirdi. Yılbaşı gününden birkaç gün önce maaile toplanır ve yemek organize ederdik. Her sene acaba "bu sene ses getirecek ne yapsak?" diyerek fikir üretirde de üretirdik :)) İlk zamanlar "kütük pasta" bu kadar çok yaygın değildi. Divan'dan sipariş verirdik, seneler ilerledikçe kendimiz yapar olduk :) Sonrasında kurabiyeler, süsler püsler...

O zamanlardan bugünlere bir değişiklik olmadı :) Hala aile yemeği yapıyoruz, hala üretiyoruz...

Son 3 senedir, her sene bir evde toplanıyoruz... Bu seneki ev sahibi, canım sevgili kardeşim Bahar'dı... Menüyü beraber hazırladık, fikirler için brainstoarming yaptık. Ve bakın ortaya neler çıktı neler :)))

17 kişilik bir menü hazırladık... 

Masa dekorasyonunda en büyük beğeniyi, yapmış olduğum peçetelikler, topladı :))



Kalabalık olduğumuz için başlangıç olarak farklı farklı tatlar hazırladık...

- "Rus salatası": Yılbaşına yakışır şekilde dekor olarak turşudan bir çam ağacı yaptık :)


- "Humus"


- "Topik": Çok severek yediğimiz ermeni mezesi. 
Yapımı biraz zahmetli olduğu için, şu an tam adını hatırlamıyorum ama Kurtuluş'ta bir şarküteriden hazır alıyoruz.


- "Ispanaklı ve kıymalı börek"


-"Cevizli patlıcan salatası": Süslemedeki detaylara dikkat :))

-Fotoğrafını istediğim gibi çekemediğimden sizlerle paylaşamadığım "domates+mozarella" ve şarküterilerde bulabileceğiniz "patates cipsi+avokado sos"

- "Peynirli kırmızı biber sarma": Yılbaşı konseptine uygun olarak çam ağacı formunu vermeden olmaz :))

- Tuzlu kardan adam yemeye ne dersiniz?? :))))


-Ya da meyveli bir kardan adam? Tercih sizin...



-  Ana yemek olarak ise "çıtır tavuk" ve "cevizli pesto soslu makarna"yı tercih ettik... 
Son zamanlarda dışarıdan makarna almayıp kendi üretimimizi yapıyoruz. Eee konu yılbaşı olunca farklı birşey yapmak gerek dedim ve minik yeşil çam ağaçları hazırladım :)


(Pişmeden önce)
 (Piştikten sonra)

Ve son olarak ta 2 çeşit tatlı hazırladık...

- Bahar'cığımın spesiyalitesi olan, mutlaka bir tabak daha istenen "Prenses" ve ilk defa denediğim ve çok beğendiğimiz "kakaolu + tarçınlı cupcake"



Biz harika bir gece geçirdik, umarım siz de davetlerinizde, sevdiklerinizle birlikte keyifli saatler geçirirsiniz :))

Bu arada, yılbaşı için hazırldığımız bu menüyü ,izninizle,çok sevgili Pınar'a ithaf ediyorum ;))

Biz de fikirler bol!! :) Yardım almak isterseniz eğer, ben hep burdayım ;))

Sevgiler...

9 yorum:

  1. harika bir masa olmuş çeşitler tam tadımlık..eminim her tabağın dibini görmüşsünüzdür:)

    YanıtlaSil
  2. Pınarrrrrrrrrrrrrrrrrrr..Muhteşem,muhteşem...
    Yaaa nasıl akıl ediyorsunuz,nasıl güzel süslemişsinizz...ellerinize sağlık...Bu hafta içinde link vericem,herkes görsün.....

    YanıtlaSil
  3. hepsi şahane görünüyor, ellerinize sağlık. meraktayım, tuzlu kardan adamın üst tarafını neyle yaptınız?
    güzel günler :)

    YanıtlaSil
  4. muhteşem bir sofra buuu..Ellerine sağlık nasıl güzel bir sofra ne güzel mamalar bunlar:)

    YanıtlaSil
  5. harika bir blog.Ben de izlemeye aldım.Teşekkürler Hayatımdaki D ler sayesinde sizinle karşılaşmış oldum.Ona da burdan teşekkür.Ne güzel bir yılbaşı sofrası.Değişik fikirler de cabası.Hepsini bir yerlerde kullanmak üzere kaydediyorum.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ne diyeceğimi şaşırdım vallahi harika hepsi ne kadar ince bir ruh var sofranızda ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Zeynep, gerçekten de tabakların dibi göründü :)

    Sevgili Pınar, Beğendiğine çok sevindim :) Bizde fikir bol :) Her zaman desteğe hazırım :) Bu arada çoook teşekkür ederim...

    Sevgili Lupinin annesi, kardeşimin hazırladığı tuzlu kardan adamın alt kısmı yuvarlak kraker, üst kısmı ise yumusak beyaz peynir, çok az mayonez ve sarmısaktan oluşuyor. Krakerin yumuşamamısı için ince bir kat yağ sürmek gerekiyor. Bahar, üst süsleme için ise tane karabiber, çörek otu ve domates kullandı.

    Beğenmene çok sevindim :)

    Sevgili Yemek Vakti, çok çok çok teşekkür ederim :)

    Sevgili Defne, ben de çok memnun oldum tanıştığımıza :) Her zaman beklerim :)

    Sevgili Burcu, içten yorumun için çooook teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. Her şey ne kadar özenle hazırlanmış ve ayrıntılar süper. Çok eğlenceli ve keyifli. Her şey çok güzell çokkk:))

    YanıtlaSil
  9. önerilere bayıldım.gerçek bir yılbaşı menü ve ayrıntıları...
    emeğine sağlık arkadaşım...
    şimdiden mutlu yıllar diliyorum sana...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...