5 Ekim 2010 Salı

Gezi-yorum Edirne'de!

Geçen haftasonu, Edirne'ye ikinci kez gittim...

Annem-babam, Bahar-Derin, Kocacan ve Ben "gezi-yorum altılısı" olarak gittik bu sefer de...

Annemim babası, yani canım dedem Edirne'liydi. Hayattayken beraber gitmemizi çok arzu ederdi. Ama olamadı. İşte bu yüzden çok büyük bir şevkle, dedem için birkez daha gittim Edirne'ye...

Çok eğlendiğimizi söylemeden geçemeyeceğim. Gurme ve tarih turuydu, yaptığımız :))

İlk istikamet "Eski Camii" oldu. 15. yüzyılda yapılmış olan bu camii Edirne'de Osmanlılar'dan günümüze ulaşmış en eski anıt özelliğine sahipmiş.




Şehir merkezi çok büyük olmadığı için her yere rahatlıkla yürünebiliyor... İkinci istikamet "Üç şerefeli camii". İsmini minarelerinden en uzunu olan 3 şerefeli minareden almış. Minarelerin üçü de farklı yapılmış. Ama ben en çok burgulu olanını beğendim :)



İşte! Ben hariç minik tur grubumuz :)


Tarih turuyla gurme turunu aynı anda yaptığımızı söylemiştim :)
Oralara gitmişken Edirne'nin meşhuuuur ciğeri yemeden dönmek olur mu? Olmaaaz...



Peki Ezine peyniri almadan dönmek olur mu? O da olmaz tabi... En büyüğünden bir kalıp alındı, afiyetle tüketilmekte...


Şehrin her yerinde böyle "beyefendiler"e rastlamak mümkün. Böyle şık şapka takan, giyimine özen gösteren kişi sayısı o kadar az ki... Eski değerlerin biraz da olsun devam ettiğini görünce bir mutlu oluyorum...


Gurme turumuzdan sonra da Mimar Sinan'ın ustalık eseri olan Selimiye Camii'ne doğru yol aldık.
Şehre girerken "2 minareli", biraz ilerleyince "3 minareli", iyice yaklaşınca "4 minareli" muhteşem camii.

Daha detaylı bilgi için buraya bir tık.


Resimdeki tek eksik nedir? :)))



Yarın da Meriç kıyısından, sınır kapısından, muhteşem eski evlerden bahsedeceğim...

Bir sonraki gezeceğimiz bölge, eğer bir değişiklik olmazsa, İznik olacak...

Bakalım gezi-yorum ekibi olarak nerelerde bulacağız kendimizi? :)

4 yorum:

  1. çok severim bende edirne yi güzel fotograflarınla bir kez daha gitmiş kadar oldum pınar :))

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Burcu,
    İstanbul gibi büyük, karışık bir kozmopolitten biraz olsun uzaklaşmak için iyi bir alternatif gerçekten de :)Her taraftan tarih fışkırıyor :)

    YanıtlaSil
  3. harika bir yer, geçen sene biz de bir sabah "hadi" dedik çıktık yola, arasta, müze vs. derken ahhh o cigerci ve bir de ahşap binasına kapılarak içine daldığım baklavacı!!! tadı damağımda kaldı!! meriç kenarındaki restoranlar kaldı aklımda, gitmek gerek tekrar değil mi ama? :) sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. ciğer sevmezdim ben aslında ama bu fotoğraftan sonra birazdaha sevdim:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...